donderdag 12 november 2009

75 cm!

Vandaag heb ik Zarah weer gemeten. Dit maal mat ik 75 cm.
Zou ze nu al groeien of eet ze te veel van haar speciale hoge prestaties-voer?
Ik begin me steeds meer te verdiepen in allerlei wetenswaardigheden rondom een drachtige hond en het werpen van de pups. Daarom heb ik tot nu toe vooral gelezen dat je tot 4 weken helemaal niets merkt aan de teef. Dus of die vijf cm echt door de dracht komen...?
Nog iets is aan het veranderen. Zarah wordt iets meer timide. Nog aanhaliger dan gewoonlijk. Ze blijft dicht bij me, achter mij, tijdens onze wandelingen en als ik even stilsta, hangt ze tegen me aan en geniet er erg van als ik haar dan even knuffel. Sofie daagt haar ook telkens uit om te spelen, zoals ze dat altijd doet, maar Zarah gaat daar nu niet op in en wordt er soms zelfs snibbig van. Ze gedraagt zich als een jong volwassene die tegen een jonger speels zusje zegt, schei uit, daar ben ik nu te oud voor, ik ben nu een dame...

Veel mensen vragen me of Zarah hier bij mij in Plombières blijft voor de bevalling. Dat is inderdaad het geval. Best eng, want voor mij is het allemaal nieuw, maar ook wel erg fijn. Ik denk dat ze het prettig zal vinden als ik bij haar ben.
Het betekent wel, dat we alles hier moeten regelen. We zijn al op zoek geweest naar een goede dierenarts die kan op komen draven rond de kerst als het mis gaat. Gelukkig heeft een van onze eigen dierenartsen een clinique die 24 uur per dag paraat is. Dat is in Bains les Bains, ongeveer 25 min rijden van hier. Of ze ook een goede echografie kunnen maken en zo, dat gaan we nog navragen. Ik hoop het maar, want ze zijn de besten in de nabije omgeving, anders moeten we het verderop gaan zoeken.

Zarah vind het voorlopig allemaal wel best, zucht eens diep en draait zich weer lekker op haar ruggetje, haar favoriete standje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten