zondag 27 december 2009

Het begint!


Het is zondag 27 dec, 16.30. Bert ligt in huis Boris te slapen.
Gisteravond heb ik Karla en Bert gebeld om te zeggen dat het er wel erg op leek dat het baren begon. Zarah's temperatuur was een halve dag lang gezakt naar 37,2 graden en ze was heel onrustig. Hijgen, kreunen en niet weten waar ze en hoe ze moest liggen. De pups waren anderhalve dag ervoor al ingedaald. Dat kun je zien doordat haar buik veel lager hangt en op haar rug ineens heel goed de ribben te voelen zijn. Vera, mijn nichtje die hier voor het kerstfeest is, had het ook al gezien: 'De vorm van haar rug en buik is heel anders geworden!" Dat had ze dus heel goed gezien.
Afijn, reden genoeg voor Bert om na een klein uurtje slapen, in de auto te stappen en om een uur of 12 hier naar toe te komen rijden.

Zarah en ik hebben een woelige nacht gehad. Ze heeft maar een keer of 4 een klein kwartiertje geslapen en voor de rest alleen maar gekreund, gesteund, gegraven en veel steun bij mij gezocht. Toen Bert hier was om een uur of 9, was ze net een beetje rustig. Haar temperatuur was weer wat omhoog en meer richting normale waarde.

Dus nu is het wachten. Bert en ik hebben vanmiddag wat slaap ingehaald, omdat we verwachten dat het vannacht zal gaan gebeuren. Ze begint nu al weer meer te hijgen en te graven.

Op de foto Zarah op bed naast de werpkist.
Volgende blog hoop ik met pup-nieuws!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Zaar,

    Heel veel succes met de bevalling...dat er een heleboel gezonde pupjes ter wereld mogen komen.
    Wij houden de site in de gaten!
    Jammer dat we deze bijzondere gebeurtenis niet mogen meemaken, maar voor Bert komt het misschien goed uit :) Hij slaapt lekker in huize Boris!!!

    Dikke knuf!

    Naat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat spannend....nog geen nieuw bericht....morgen weer kijken!

    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen