dinsdag 12 januari 2010

Inno wil contact



Onze Innocence begint zich geleidelijk aan meer bewust te worden van haar omgeving.
Dat is erg leuk, want ik hoor daar ook bij.
Tot nu toe als ze wakker werd, was het enige wat ze deed, al kruipend in een cirkeltje ruiken waar de tepels met melk te vinden waren. Als ze nu wakker wordt en ze ruikt de aanwezigheid van Zarah doet ze dat nog steeds, maar daarnaast zoekt ze ook contact met andere levende wezens. Naast melk wordt ook geborgenheid en aandacht belangrijker voor haar. Als ze 's nachts wakker wordt en Zarah slaapt diep en heeft geen zin om weer als tapkast te fungeren, komt Innocence gelijk met een vaartje naar mij gestommeld. Ze heeft al door dat ik haar dan met een warme hand een beetje aai en krabbel achter haar oortjes of onder haar kinnetje. Dat vindt ze zichtbaar lekker. Ze piept niet meer en ontspant zich.



Bij het toedienen van de ontwormingsvloeistof gisteren had ik ook even een intens-contact-momentje met Innocence. Zarah lag heel ergens anders en had niks in de gaten, omdat Inno niet piepte. Zarah is nogal jaloers en dit komt helemaal tot uiting bij haar ene pup. Ze wil niet dat ik mijn aandacht aan de pup geef (maar alleen aan haar) en ze wil ook niet dat ik te close ben met haar pup (dat mag zij alleen maar zijn). Jaloers op twee manieren dus. En als ze merkt dat ik Inno oppak (om te wegen bv) jankt ze net zolang tot ik haar weer bij d'r zet of als ze er bij kan duwt ze haar neus ertussen of begint Inno fanatiek te likken.
Maar ze was er dus even niet bij en dus was ik even met Innocence alleen. Dat vond die kleine zichtbaar helemaal niet erg en ze dommelde lekker in mijn armen terwijl ik haar kriebelde, aaide en hen en weer wiegde. Ik heb ook zo mijn knuffelgeluidjes en die gebruik ik nu ook bij haar. Ik weet van Bert en Karla, dat die ook zulke geluidjes hebben voor de pups en het is erg ontroerend te zien dat als ze die nu ten gehore brengen bij Zarah of Sofie, die ze gelijk herkennen en helemaal enthousiast worden.




Oei en dit is nog maar het prille begin. Inno wordt vast een enorme knuffelhond!

1 opmerking:

  1. Wat een lekker droppie!!!! Ze is ook flink geworden! Oogjes zijn bijna open...nou dan wordt het feest...voor je het weet huppelt marietje door de kamer en is alles onveilig...hahahahaha....
    Onze schatjes zijn ook weer thuis. Ik ben zo gelukkig. Ze zijn alleen ontzettend moe... ze hebben daar de tijd van hun leven gehad met die andere 12 berners!!!!

    BeantwoordenVerwijderen