zondag 21 maart 2010

De staart!




Ach, het gaat zo snel. Kleine pupjes worden veel te snel groot.
Soms bedenk ik me dat met weemoed, maar soms vind ik het ook prima zo. Ik heb tenslotte heel bewust gekozen voor een ras van lekker grote, rustige, lieve lobbessen en zo'n pupje is een druk klein friemeltje.
Innocence groeit ook als kool en is al veel groter dan de kleine rassen in volwassen staat. Maar ze is nog steeds een heerlijke wolbaal, met zo'n heerlijk roze kaal buikje en donzig zacht.
Maar helaas!
Het begin van het einde hiervan is al aanwezig. Een klein plukje volwassen haar is al te zien op haar staartje.
Het is altijd dat zelfde plekje, waar de vacht als eerste een andere structuur krijgt. Als je goed op bijgaande foto's van Inno's staartje kijkt, kan je het zien.



Het is ook grappig dat ik mezelf er op betrap dat ik telkens Inno vergelijk met Zarah en probeer te ontdekken in welke onderdelen ze op elkaar lijken. De oogjes? Krijgt ze eenzelfde bouw als Zarah, of forser? Krijgt ze dezelfde vacht als Zaar of als Max met een overvloed aan krullen, daar lijkt het wel op (kijk maar naar bovenstaande foto)? En de kleur van het bruin in de vacht, wordt dat net zo prachtig donker van kleur als Zarah?
Van het karakter van Zarah krijgt ze in ieder geval erg veel. Ze is gek op mensen en alle honden. Is niet gauw bang en als ze wel eens ergens van schrik en bang wordt, herstelt ze supersnel. En ze is al lekker jaloers als ik met Zaar of Sofie knuffel, dan hoor je gelijk zo'n zeurende kreun, zo van: 'he! Je mag alleen met mij knuffelen hoor!' en dan komt ze zich er heerlijk opdringerig mee bemoeien: 'ik ook! Ik ook!'

Jammer dat ik Zarah niet als pup heb meegemaakt. Dan had ik nog beter kunnen ontdekken wat ze hetzelfde hebben.
Zou Zarah ook niet zo snel zindelijk zijn geweest? Inno snapt het best al een beetje, maar ze vind het zelf nog helemaal niet zo'n probleem om haar nest te bevuilen, als ze haar plasje maar kwijt is, want dan kan je snel verder met alle leuke dingen uit het leven. De poepjes worden overdag wel allemaal buiten gedaan, gelukkig. Plasjes helaas nog niet allemaal...
Ze plast volgens mij zelfs wel eens in haar slaap. Dan is haar slaapkussen weer nat. Zou dat net zoiets zijn als kinderen die in hun bed plassen en gewoon niet wakker worden om naar de wc te gaan?
Dat haar blaasje maar snel sterker mag worden!

1 opmerking:

  1. Jeetje wat is ze al weer gegroeid!!! Wat gaat dat hard zeg, ik weet zeker dat we ze de volgende keer niet meer herkennen....

    Liefs van Irma, Alexandra, Kiko en Bucks

    BeantwoordenVerwijderen