maandag 13 september 2010

Beer!



Al geruime tijd ben ik bezig met deze aflevering van de blog. Heel maf eigenlijk, maar het is allemaal begonnen met het wassen van Inno's beertje.
Ik heb al eens eerder over die beer geschreven, het eerste kadootje wat ik aan Inno gegeven heb, toen ze een paar dagen oud was. De beer heeft vanaf het begin een beetje de plaats ingenomen van alle broertjes en zusjes die ze moest missen.
Als blinde, dove, hulpeloze pup zocht ze al snel de zachte pluizen van beer op die ik lekker onder de warmtelamp legde.





De foto's laten zien hoe Inno ten opzichte van haar beer groeide. Maar altijd zocht ze hem weer op en kroelde er lekker tegenaan.
Zelfs moeder Zarah werd wel eens jaloers en wilde toch ook wel eens met die beer spelen. Maar gelukkig is hij altijd heel gebleven.





Maar hoe groter Inno werd hoe meer er met beer gezeuld werd en gespeeld. Ook hier zijn de paralellen te trekken met hoe er anders met nestgenootjes wordt gedaan.
Maar dan wordt een beer dus vies. In het begin heb ik beer wel eens gewoon in de wasmachine mee laten draaien, waar hij weer netjes uit kwam. Maar beren worden oud en ook wat kwetsbaarder, dus daarna ben ik het maar eens met de hand gaan wassen. Dat was een bijzondere ervaring. Zo'n pluche beer wordt dan ineens zo levend. Je voelt die pluizen onder water en ervaart het net of je een echt diertje aan het wassen bent. Omdat dat er zo teder uit zag heb ik maar een foto gemaakt. En ook nog één van beer aan de waslijn.





En nu onze Inno al weer dik 8 maanden oud is, is ze nog steeds gek op haar beer. Als ik 's avonds naar bed ga en de hondjes nog een aai geef voor het slapen gaan, geef ik altijd beer aan Inno. Zo is voor haar beer een symbool voor nest, warmte, geborgenheid. En als ze beer bij haar heeft liggen, knuffelt ze er lekker tegenaan en weet dat het bedtijd is. Lief he!?

ps. Deze laatste foto is geënsceneerd, want zo 's avonds voor het naar bed gaan, als ze echt zo met beer ligt, dan is het zo donker en geflitste foto's zijn zo lelijk....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten