maandag 27 december 2010

Lang zal ze leven.....


Innocence is 1 jaar oud!
Wat een jaar is dat geweest!!!! Wat een genot om zo'n pup vanaf de geboorte helemaal te zien opgroeien tot een lekkere zelfbewuste, vrolijke, enthousiaste, mooie bernersennen-teef. Wat een zaligheid voor haar moedertje Zarah, dat ze haar dochter bij haar mocht houden, want het is dagelijks nog te merken dat ze nog steeds gek op haar is en het fijn vindt dat Inno bij haar is.
Vaak wordt er geschreven over honden dat ze zulke gevoelens niet zouden kunnen hebben, maar iedereen die ogen in z'n hoofd heeft en de taal van een hond kan lezen, ziet dat Zarah dit zo voelt.



Inno heeft me veel geleerd over pupjes en hun ontwikkeling. Van zo'n piepklein zuig-wezentje, naar een bol stuntelig knuffeldiertje, van een ontroerend wereldverkennertje tot een speelse jongedame met veel pit. En nu al een jaar oud al weer. Nog een jaar erbij en er loopt hier weer een prachtige berner-teef rond.





Een schitterend koppel samen met haar moeder Zarah, waar ze een heleboel van weg heeft. En met z'n drietjes, met onze lieve Sofie erbij, een trio waar ik erg trots op ben. Waaks maar lief, geweldig met alle honden, meestal snappen ze heel goed wat er van ze verwacht wordt en kennen ze ons heel goed en ze zijn daarom een heerlijk stel meiden om mee samen te mogen leven.

Natuurlijk blijf ik altijd enthousiast over mijn bernertjes en zal ik voorlopig ook niet stoppen met het beschrijven van hun avonturen en het vertellen van leuke anecdotes die ik met ze beleef hier in Plombières. Maar alleen zal ik dat voortaan weer op de Blog van La Petite Frida doen.
Daarom is dit de laatste blog van deze Blog.
"De pups van Zarah" heb ik het dik een jaar geleden genoemd toen ik ermee begon. Nooit had ik toen kunnen bedenken dat Zarah maar één levend pupje zou krijgen en dat deze kleine meid bij ons zou blijven.
Het was bijna als een sprookje, met een "happy end' en ze leefden nog lang en gelukkig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten